PAŹDZIERNIK
1. W KRÓLESTWIE DRZEW. Lasy i Parki. Życie leśnych zwierząt.
- zapoznamy się ze sposobami przygotowywania się zwierząt do zimy ( np. odloty ptaków, robienie zapasów, zapadanie w sen zimowy)
- posłuchamy wiersza L. Krzemienieckiej „O dębie co żołędzie rozdawał” i poćwiczymy naszą „matematykę” w zabawie z wykorzystaniem sylwet zwierząt (ćwiczenia w liczeniu: przyporządkowanie zwierzętom żołędzi tak, aby każde z nich miało tyle samo, mniej, więcej posegregujemy elementy od najmniejszego do największego)
- spróbujemy zmontować zwierzęta („Zwierzaki”) z kasztanów i innego tworzywa przyrodniczego oraz plasteliny
- pobawimy się w małych aktorów podczas teatrzyku na podstawie opowiadania H. Bechlerowej „Jak Kolczatek szukał mieszkania”
- przypomnimy sobie nazwy, dźwięk oraz wygląd instrumentów perkusyjnych i sposoby gry na nich – zaśpiewamy i zagramy do piosenki „Idzie Zuch”
- w zabawie „ Wiewiórka sprząta swoje mieszkanko ” poćwiczymy język i inne narządy artykulacyjne
- nauczymy się posługiwać określeniami: wysoko – nisko
- będziemy uczestniczyć w zabawie z wietrzykiem-psotnikiem „Taniec liści”
- udoskonalimy swój aparat mowy – ćw. artykulacyjne na zgłoskach mu, iha, hau, miau, kwa
2. Pobawmy się razem czyli wesołe zabawy z naszymi Paniami.
- poznajemy miejsce pracy pracowników przedszkola – zwiedzimy gabinet pani dyrektor, kuchnię , sale innych grup,
- postaramy się stworzyć okazje do współdziałania w zabawach i nawiązywania serdecznych więzi między dziećmi i osobami dorosłymi
- poćwiczymy naszą wymowę w czasie zabawy ortofonicznej „Pracujące urządzenia” - na zgłoskach „bu, łu, pu”.
- będziemy się gimnastykować w czasie zabaw ruchowych z elementami metody R. Labana
- nauczymy się posługiwać pojęciami: na, pod, obok, za
- pięknie ozdobimy „Fartuszek dyżurnego” techniką collage.
- będziemy uczestniczyć w uroczystym poranku zorganizowanym z okazji Dnia Edukacji Narodowej
3. Kolory jesieni czyli nasze jesienne odkrycia.
- podczas spacerów do parku postaramy się zaobserwować jak zmienia się przyroda w okresie jesieni
- pobawimy się artystycznie i matematyczne z wykorzystaniem materiału przyrodniczego
- potańczymy do piosenki „Kolorowe listki”
- posłuchamy opowiadania pt. „Jarzębinka” J.Tajc
- pobawimy się w zab. dydaktyczną do opowiadania „Orzeszki” I.Salach (uświadomienie konieczności gromadzenia zapasów na zimę.)
- w zabawie matematycznej „Duże czy małe” spróbujemy klasyfikować przedmioty wg cech jakościowych (wielkość), nauczymy się poprawnie stosować określenia: „mały- duży”,
- przygotujemy stemple z liści
- pobawimy się w „Mieszanie kolorów” - poeksperymentujemy z kolorami
- posegregujemy dary jesieni wg. rodzajów, utrwalimy sobie ich prawidłowe nazwy
- dowiemy się gdzie rosną grzyby podczas piosenki „Na polanie”
- potańczymy do piosenki „Muchomorek”
- ulepimy grzyby z masy solnej
4. Nasze jesienne zbiory czyli kompletujemy koszyk pełen witamin.
- podczas zabawy „Dobranie przedmiotów do pary” poznamy wygląd i nazwy wybranych owoców i warzyw
- będziemy kształtować nawyki zdrowego jedzenia poprzez kulinarne eksperymenty
- postaramy się „prawie samodzielnie” przygotować sałatkę owocową i ocenimy jej smak
- nauczymy się piosenki „Witaminki”
- przygotujemy coś „super-dyniowego”na Święto Dyni.
- porozwiązujemy zagadki tematyczne „Co to za owoc, co to za warzywo?”
- dzięki metodzie E. Gruszczyk – Kolczyńskiej poznamy czym jest rytm (powtarzalność) w zabawie dydaktycznej „Owocowy szlaczek”– wdrażanie do dostrzegania i kontynuacji rytmów
- poznamy zabawę z elementem ćwiczeń oddechowych „ Wiatr w sadzie”
W TYM MIESIĄCU URODZINY OBCHODZĄ:
Szymon i Olivier
Świeczki się na torcie mienią,
obok wiśnie się czerwienią,
cudnie pachnie czekolada,
skrzy się w szklankach lemoniada,
baloniki wiszą w górze,
a to wszystko z tej przyczyny,
że dziś macie urodziny!
MOC ŻYCZEŃ !!!
z okazji 4 Urodzin
od
Wspaniałych „ Słoneczek ”,
Pani Dyrektor,
Pani Ewy oraz Pani Bożenki